Tunele de cale ferata | Primele tunele Romania | Tunele CFR

Infrastructura Cailor Ferate Romane | Tunele Romania | Transportul Feroviar Roman




 

Cazare Romania > Mersul trenurilor din Romania > Tunele de cale ferata - Etape Istorice - Primele Tunele

 
 

Tunele de cale ferata - Etape Istorice - Primele Tunele

Tunele de cale ferata | Primele tunele Romania | Tunele CFR
 
     

 
 

In Romania, primele 14 tunele pentru cale ferata sapate in piatra au fost construite de societatea "St.E.G." intre anii 1856 - 1863, pe linia Oravita - Anina, date in folosinta la 15 decembrie 1863.

Pe reteaua nationala a cailor ferate in lungime de 11.200 km, au fost construite intre anii 1856-1994, 191 de tunele cu o lungime totala de 71.500 m, reprezentand mai putin de 1% din totalul retelei. Perioada acestor constructii se poate structura in cinci etape:

ETAPA I (1863-1881):

In aceasta perioada au fost 4 societati care au construit tunele: "St.E.G.", Societatea de Cai Ferate Ungare de Est, MAV si Societatea pe actiuni a cailor Ferate din Transilvania. Acestea au construit 35 de tunele in Banat si Transilvania, totalizand 7.262 m.

ETAPA II (1881-1918):

Societati straine construiesc 29 de tunele insumand 13.756 m, cele mai reprezentative fiind cele de pe liniile Ciceu - Adjud, Ramnicu Valcea - Podu Olt, Ilva Mica - Vatra Dornei si Cucuteni - Dorohoi.

ETAPA III (1918-1944):

In perioada interbelica s-au construit prin antreprize straine sau prin Directia Generala a Constructiilor (Ls) 26 de tunele in lungime totala de 11.747 m, toate TUNEL LARION prevazute cu gabarit de electrificare. Intre anii 1924-1931 administratia CFR., prin firma germana "Julius Brgher" a construit pe linia Brasov - Intorsura Buzaului, tunelul Teliu (4369 m), cel mai lung tunel din Romania. In toamna anului 1944 in retragerea trupelor germane au fost distruse 25% din tunelele din Romania; 23 tunele, in total aproape 10.000 de metri, aflate in special pe liniile din Transilvania (Cluj - Razboieni, Ilva Mica - Vatra Dornei).

ETAPA IV (1944-1971):

Dupa razboi Directia Generala a Constructiilor (Ls) trece la refacerea celor 23 de tunele distruse in timpul razboiului si la constructia a inca 40 de tunele: 35 pe linia Bumbesti - Livezeni si 5 pe calea ferata Salva - Viseu. Au fost construite pe reteaua de cale ferata, tot in aceasta perioada inca 58 de tunele insumand 17.555 m.

ETAPA V (1971-1999):

Incepand cu anul 1971 specialistii in constructii de tunele din cadrul Directiei de Constructii sunt grupati in santiere in cadrul Regionalei Brasov, devenind ulterior "Societatea de constructii Tunele Brasov", singura unitate de profil din Romania. In perioada 1971 - 1999 au construit un numar de 43 de tunele insumand 21.232 m. Toate acestea fiind proiectate de catre "Institutul de Proiectari Cai Ferate Bucuresti".

Sursa: www.cfr.ro

Informatiile prezentate pe site-ul nostru in aceasta cateorie,au un caracter orientativ. Nu ne asumam raspunderea pentru pagubele produse prin utilizarea acestor informatii, fie ele directe sau indirecte . Consultati serviciile de specialitate din statiile si agentiile de voiaj pentru confirmarea validitatii informatiilor.

 
     
 
 
 
     
 



 
 

Tunele de Cale Ferata link-uri utile | Informatii utile Tunele de Cale Ferata