Bagaje WizzAir | Reguli de siguranta Flota Aeriana WizzAir

Bagaje WizzAir | Reguli de siguranta WizzAir | Flota Aeriana WizzAir Romania




 

Cazare Romania > Bilete de Avion > Wizz Air > Bagaje WizzAir

 
 

Bagaje WizzAir

Bagaje WizzAir | Reguli de siguranta Flota Aeriana WizzAir
 
     

 
 

fly-go.ro

Cum rezerv?


  • Foloseste formularul alaturat

  • Data de plecare cu 3 zile inaite

  • Alege ruta dorita

  • Numarul de pasageri

  • Cauta

  • Asteapta rezultatul cautarii

Despre Bagaje



Din ratiuni de securitate, Wizz Air nu transporta bagaje ale unor persoane ce nu se afla la bord(exceptand bagajele pierdute).

Bagaje acceptate


Dimensiunile maxime ale unui bagaj care sa poata trece prin usa calei de incarcare sunt:
Latime: 1,499 m (59 inci)
Inaltime: 1,194 m (47 inci)
Lungime: 1,715 m (67,5 inci)
Pasagerii pot prezenta pentru imbarcare un bagaj cu o greutate de maximum 20 de kilograme, la care nu se aplica taxe de bagaj excedentar. In cazul in care greutatea totala a bagajelor prezentate la imbarcare depaseste 20 de kilograme, in momentul imbarcarii la aeroport se va plati o taxa de bagaj excedentar.
Greutate admisa a bagajului de cala si cea a bagajului de mana nu pot fi combinate.
Din ratiuni de securitate si sanatate, greutatea maxima a unui bagaj nu poate depasi 32 kg.
In cazul tuturor bagajelor prezentate pentru inregistrare se va aplica o taxa pentru fiecare bagaj, pentru fiecare cursa si pentru fiecare pasager in parte. In timpul procesului de rezervare veti preciza numarul de bagaje pe care intentionati sa le prezentati pentru imbarcare, spre a fi luat in calcul la stabilirea sumei de plata. Daca ulterior sunt luate in calcul la plata si alte bagaje, taxa de bagaj aplicata in cazul acestora va fi mai mare. In cazul in care pasagerul prezinta la imbarcare un numar mai mic de bagaje decat cel pentru care a platit deja, diferenta de plata nu se restituie.
Este responsabilitatea pasagerului sa se supuna tuturor solicitarilor autoritatilor insarcinate cu securitatea, daca este cazul. Daca un bagaj este respins la transport deoarece pasagerul nu s-a prezentat la controlul de securitate atunci cand a fost solicitat, Wizz Air nu este responsabila pentru niciun fel de cost ce decurge din aceasta.
Bagajul admis la check-in, atunci cand este posibil, va fi transportat cu aceeasi aeronava ca si pasagerul caruia ii apartine. Daca, din ratiuni de siguranta, securitate sau operationale, vom decide sa transportam bagajul cu o alta aeronava, nu suntem responsabili pentru eventualele intarzieri ale acestuia.
Pentru a putea returna proprietarului in timp util eventualele bagaje pierdute , toate bagajele trebuie sa aiba inscrise numele, initialele si adresa pasagerului, inainte de a fi inmanate pentru transport.
Carucioarele copiilor trebuie predate la check-in impreuna cu celelalte bagaje si vor fi transportate gratuit.

Articole care nu se accepta in bagaje:
* bani in numerar, titluri de valoare;
* bijuterii, metale pretioase, pietre pretioase sau semipretioase;
* calculator, aparat foto, camera video, telefon mobil si orice alt aparat electronic sau dispozitiv tehnic si accesoriile acestora;
* documente oficiale, de afaceri sau private;
* documente de calatorie sau de identitate;
* chei;
* lichide (exceptand: acidul din bateria unui scaun cu rotile);
* medicamente;
* obiecte de arta
* articole perisabile

In cazul in care bagajul predat contine vreunul dintre obiectele enumerate mai sus, Wizz Air nu este responsabila pentru pierderea, distrugerea, intarzierea sau deteriorarea acestor obiecte.


Taxa de bagaj pentru bagajele inregistrate

In cazul tuturor bagajelor prezentate pentru inregistrare se va aplica o taxa pentru fiecare bagaj, pentru fiecare cursa si pentru fiecare pasager in parte. Clic aici pentru a verifica suma exacta. Taxa de bagaj aplicata cu incepere de la cel de-al doilea bagaj inregistrat s-a redus si in acest fel, aceeasi taxa se va aplica la toate bagajele inregistrate.
Va rugam sa retineti insa ca greutatea totala a tuturor bagajelor inregistrate ramane in continuare 20 de kilograme . In cazul in care greutatea totala a tuturor bagajelor inregistrate depaseste 20 de kilograme, se va plati o taxa de bagaj excedentar pentru fiecare kilogram inregistrat in plus. Clic aici pentru a verifica suma exacta.


Bagajul de cabina (bagajul de mana)


Un singur bagaj de mana pe persoana, cu dimensiunea totala de 115 cm (55x40x20) si greutatea de pana la 10 kg poate fi adus la bord. In cazul in care greutatea sau dimensiunile bagajului de mana depasesc limitele mentionate mai sus, acesta va fi transportat in cala si va fi considerat bagaj de cala.
In plus, pasagerii pot transporta urmatoarele obiecte:


* o geanta de mana de dimensiuni mici;
* o haina sau o patura;
* o umbrela sau un baston;
* o camera foto sau video de dimensiuni mici sau un binoclu;
* telefon mobil;
* materiale de citit in timpul zborului;
* pentru copii cu varsta sub doi ani: alimente, carucior pliant pentru copii, leagan mic;
* o pereche de carje pentru persoanele cu handicap fizic.

Obiectele care depasesc aceasta limita vor fi acceptate ca bagaje de cala. In cazul in care limita de bagaje este depasita, partea excedentara va fi transportata in cala si se va aplica o taxa pentru excedent de bagaje, daca este cazul.
Pasagerii curselor cu decolare de pe aeroporturile din Londra pot transporta un singur bagaj de mana. Acest bagaj poate consta din genti de mana, serviete pentru laptop, umbrele, sacose de cumparaturi etc. Pasagerii care transporta mai multe bagaje de mana nu vor trece de filtrul de securitate si vor fi nevoiti fie sa-si reorganizeze bagajele, fie sa renunte la o parte din acestea.

Noi masuri de securitate referitoare la bagajele de mana, valabile pentru toti pasagerii imbarcati pe aeroporturile UE


Incepand cu 6 noiembrie 2006, pentru toti pasagerii curselor aeriene organizate in cadrul Uniunii Europene (UE), se vor aplica noile reglementari referitoare la continutul bagajului de mana. Pasagerii pot transporta in bagajul de mana lichide, geluri si aerosoli, dar numai in cantitati mici (recipiente de max. 100 ml). Si ambalajul acestor produse va corespunde normelor specifice. Aceste masuri se aplica tuturor pasagerilor imbarcati pe aeroporturile din cadrul Uniunii Europene. Regulile referitoare la prezentarea bagajelor pentru imbarcare raman neschimbate.
Pasagerii curselor cu decolare de pe aeroporturile din Londra pot transporta un singur bagaj de mana. Acest bagaj poate consta din genti de mana, serviete pentru laptop, umbrele, sacose de cumparaturi etc. Pasagerii care transporta mai multe bagaje de mana nu vor trece de filtrul de securitate si vor fi nevoiti fie sa-si reorganizeze bagajele, fie sa renunte la o parte din acestea.
Noile reglementari se aplica in cazul lichidelor cum sunt apa si alte bauturi racoritoare, fiind insa valabile si pentru geluri, paste, lotiuni si aerosoli. Acestea includ produsele de ingrijire personala cum sunt pasta de dinti, crema de ras, gelul de par, rujul de buze si cremele de fata.

In cazul substantelor lichide transportate in bagajul de mana, se aplica urmatoarele reguli:
* Puteti transporta substante lichide si geluri numai in recipiente avand un volum de maximum 100 ml;
* Puteti transporta mai multa recipiente, toate acestea vor fi insa ambalate intr-o singura punga transparenta de plastic;
* Volumul pungii transparente de plastic nu va fi mai mare de 1 litru;
* Fiecare pasager are dreptul sa transporte o singura punga transparenta de plastic de acest fel;
* Punga transparenta de plastic va fi prevazuta cu un sistem de reinchidere (o punga care poate fi inchisa la loc dupa deschidere - cu fermoar, cu clapa, cu siret, sau chiar prin innodare, cu conditia sa poata fi deschisa cu usurinta).

Sunt acceptate doua exceptii:
* mancarea pentru bebelusi necesara pe durata zborului;
* medicamentele necesare pe durata zborului;

Aveti posibilitatea in continuare sa faceti cumparaturi (cu scutire de taxe vamale) in aeroporturile europene, dupa trecerea prin punctul de control al pasapoartelor, si la bordul curselor operate de liniile europene de transport aerian. Substantele lichide si gelurile pe care le cumparati dupa trecerea prin punctul de control al pasapoartelor sau la bordul avionului vor fi ambalate si sigilate in magazin sau la bord, dupa caz. Sigiliul aplicat pe ambalaj este valabil timp de 24 de ore.

Prezentarea separata a continutului


Atunci cand treceti prin filtrul de contro
l, aveti obligatia sa prezentati toate substantele lichide separat. Punga transparenta de plastic va fi sigilata si usor de resigilat. La trecerea prin filtrul de control, aveti de asemenea obligatia sa va prezentati separat haina, jacheta si echipamentele electronice de mai mari dimensiuni cum sunt laptopurile.

Bagaje speciale transportate in cabina


In cazul in care pasagerul transporta obiecte care necesita precautii speciale si care nu pot fi plasate sub scaun sau in compartimentul de deasupra capului, cum ar fi:

* obiecte fragile/voluminoase de mare valoare (vaze, masini de scris, magnetofoane, tablouri, etc;
* instrumente muzicale, cum ar fi viori, tobe, instrumente de suflat, chitari, viole, tromboane, instrumente de percutie, intrumente de suflat din lemn, etc.,

acesta va fi rugat sa achite un loc suplimentar (la tarif de adult) pentru acel obiect, cu conditia ca acesta sa poata fi transportat in conditii de siguranta la bordul avionului. Rezervarile pe internet pot fi facute introducand numele de familie al pasagerului in rubrica nume de familie si indicand ?EXST??� ca prenume.
a) Bagajul diplomatic
Bagajul diplomatic sau orice alt bagaj sigilat, trebuie sa fie insotit de un curier diplomatic pe toata durata calatoriei spre si de la aeronava si trebuie declarat ca bagaj diplomatic. Bagajul diplomatic trebuie transportat intotdeauna ca bagaj de cabina indiferent de dimensiunea sa, caracteristici speciale si procedura speciala necesara de manipulare. Daca dimensiunile sau caracteristicile bagajului diplomatic nu permit transportul acestuia in cabina, poate fi transportat in cala, dar va fi considerat bagaj de mana deoarece nu va fi transportat pe raspunderea Companiei aeriene. In acest caz curierul trebuie sa fie prezent pe toata durata operatiunilor de incarcare si descarcare a bagajului diplomatic, deoarece acesta este responsabil de transportul lui.
Curierul diplomatic va rezerva un loc prin procedura obisnuita de rezervare, daca este necesar. La check-in bagajul diplomatic va fi cantarit si i se va aplica o eticheta de bagaj de mana. In cazul in care acesta depaseste greutatea admisa, va fi platita taxa de bagaj excedentar.
b) Cenusa funerara
Transportul cenusei funerare este permis. Pasagerul trebuie sa se asigure ca cenusa funerara este ambalata intr-un recipient adecvat. Cenusa funerara poate fi transportata numai ca bagaj de mana.
c) Bagaj fragil si voluminos
Obiectele fragile care nu pot fi plasate sub scaun sau in compartimentul de deasupra capului pot fi aduse la bord numai daca pasagerul achita un loc suplimentar si obiectul poate fi fixat in siguranta in cabina.
d) Instrumente muzicale
In cazul instrumentelor muzicale care necesita atentie speciala, se va rezerva si achita un loc suplimentar , cu conditia ca instrumentul sa poata fi fixat in siguranta in cabina.
Pretul achitat pentru locul suplimentar depinde de pretul unui bilet pentru adulti disponibil in momentul rezervarii.

Echipamentul sportiv


Transportul echipamentului sportiv va fi indicat prin bifarea casutei corespunzatoare in timpul procesului de rezervare online. Va rugam sa cititi in continuare conditiile de acceptare a diferitelor articole de echipament sportiv. In cazul nerespectarii acestor conditii, Wizz Air va refuza transportul bagajelor dv. speciale.
Pentru echipamentul sportiv ce cantareste mai mult de 15 kg, Wizz Air va impune o taxa suplimentara pentru exces de bagaj.
Wizz Air nu asigura ambalaje.
a) Echipament de ski, snowboard, echpament de surfing, genti de golf
Aceste obiecte trebuie transportate intotdeauna ca bagaje de cala.
b) Prajini pentru sarituri
Prajinile pentru sarituri pot fi acceptate la transport doar daca sunt ambalate in saci textili.
Prajinile pentru sarituri trebuie transportate intotdeauna ca bagaje de cala.
c) Bicicletele
O bicicleta poate fi acceptata la transport doar daca este ambalata in saci de nailon, rotile si pedalele sunt demontate, iar coarnele sunt paralele cu cadrul. Acestea pot fi acceptate , de asemenea, daca sunt ambalate in carton iar anvelopele sunt desumflate.
Bicicletele trebuie transportate intotdeauna ca bagaje de cala.
d) Echipamentul de scufundari
Echipamentul de scufundari poate fi acceptat la transport doar daca tuburile de respirat sunt goale si sursa de curent sau becul au fost demontate, iar comutatorul a fost asigurat in pozitia ?OPRIT??�. Echipamentul de scufundari trebuie transportat intotdeauna ca bagaj de cala.
e) Trofeele de vanatoare
Trofeele de vanatoare pot fi transportate cu conditia prezentarii de catre pasager a unui certificat veterinar valabil. Trofeele de vanatoare trebuie transportate intotdeauna ca bagaje de cala.
Bagajele deteriorate, fragile, voluminoase, ambalate inadecvat, predate cu intarziere sau supradimensionale vor fi acceptate la transport doar daca doar cu o ?Eticheta de bagaj transportat pe raspunderea pasagerului??�("Limited Release Baggage Tag") pentru a evita ca Wizz Air sa fie facuta responsabila de catre pasageri.

Articole care nu sunt acceptate la transport


Urmatoarele articole nu sunt acceptate la transport:
Daca:

* este posibil sa puna in pericol aeronava, persoanele sau bunurile;
* este posibil sa se deterioreze in timpul transportului;
* sunt ambalate inadecvat;
* sunt interzise prin legile, reglementarile si ordinele in vigoare ale oricarui stat din, in sau prin care se calatoreste;
* nu sunt acceptabile pentru trasnport din cauza greutatii, dimensiunii sau ale altor caracteristici neobisnuite.
* este posibil sa produca discomfortul sau dezgustul pasagerilor de la bord.

a) Arme de foc si munitie
Wizz Air nu transporta arme de foc sau alte arme si munitii pentru niciun scop.
b) Animale de companie
Wizz Air nu transporta animale de companie. Cainii inregistrati care insotesc nevazatori sau persoane cu handicap auditiv pot fi transportati doar pe rutele continentale europene; acestia nu pot fi transportati pe rute spre sau dinspre Marea Britanie.
c) Barci
Wizz Air nu transporta barci.
d) Sicrie
Wizz Air nu transporta sicrie. Cenusa funerara poate fi transportata numai ca bagaj de mana.

Probleme cu bagajele - intarzieri, pierderi, distrugeri, furturi


Problemele ce apar in privinta bagajelor trebuie anuntate la ghiseul de "Bagaje pierdute" sau la ghiseul de "Reclamatii referitoare la bagaje", ce se afla in aeroport, in zona de tranzit. In momentul depunerii reclamatiei, pasagerului i se va inmana un Raport de afectare a bunurilor (PIR) (Property Irregularity Report).
Daca bagajul de cala nu ajunge cu aceeasi aeronava cu care soseste pasagerul proprietar si acesta nu depune nicio reclamatie la sosire, Wizz Air este exonerata de orice raspundere.
Daca pasagerul depune reclamatia privind intarzierea bagajului de cala la sosire, urmarirea acestuia va avea loc timp de 21 de zile. Daca bagajul nu este recuperat in aceasta perioada, Wizz Air este raspunzatoare pentru pierdere.
Daca bagajul este deteriorat sau furat si pasagerul nu il poate recunoaste la sosire, problema poate fi reclamata in scris, in termen de 7 zile de la sosire.
Daca bagajul nu ajunge cu acelasi zbor ca si proprietarul sau si este deteriorat sau furat, pasagerul trebuie sa reclame in scris, in termen de 21 zile de la sosire dupa ce bagajul i-a fost pus la dispozitie.
Wizz Air nu poate fi facuta responsabila pentru bagajele identificate gresit de catre un alt pasager. Pasagerul care a identificat gresit bagajul este responsabil pentru suportarea costurilor ambelor bagaje implicate.
Responsabilitatea pentru bagajele intarziate, deteriorate sau furate va fi redusa daca bagajele au fost predate la check-in ambalate necorespunzator. Deteriorarile bagajelor de mana (inclusiv imbracaminte), trebui raportate la bordul aeronavei sau, cel mai tarziu, inainte de parasirea zonei de tranzit. Pasagerul va primi un Raport de bord sau un PIR in momentul reclamarii.
Reclamatiile trebuie trimise in scris, in termen de o luna de la sosirea la destinatia finala (ultimul aeroport indicat in itinerar), la Departamentul de reclamatii al Wizz Air sau la compania dumneavoastra de asigurari, daca faceti reclamatia direct.

Pentru a ne ajuta sa procesam mai rapid reclamatia dumneavoastra, includeti o copie a Raportului de la bord sau a Raportului de afectare a bunurilor pe care l-ati primit la bord sau la aeroport cand ati reclamat intarzierea, deteriorarea sau furtul. Va rugam , de asemenea, sa ne furnizati datele dumneavoastra de contact si numarul de cont unde va pot fi transferate eventualele compensatii.
Daca nu este depusa nicio reclamatie in termenul mentionat, Wizz Air nu poate fi actionata in justitie.
Plangerile (altele decat reclamatiile privind bagajele) trebui sa fie facute in scris, in termen de 1 luna de la sosirea zborului in cauza. Daca nu exista nicio reclamatie in termenul mai sus mentionat, Wizz Air nu poate fi actionata in justitie.

Plangerile si reclamatiile trebuie trimise la Departamentul de relatii cu clientii al Wizz Air
Wizz Air Hungary Ktf:
E-mail: customerrelations@wizzair.com
Fax: +36 1 7779444
Adresa postala:
Wizz Air Hungary Kft.
Relatii cu clientii
H-2220 Vecsés, Lorinci út 59
Ungaria
Wizz Air Bulgaria Airlines EAD:
E-mail: customerrelations@wizzair.com
Adresa postala:
Wizz Air Bulgaria Airlines EAD
Relatii cu clientii
135 Tsarigradsko Shosse Blvd
Mladost District
Sofia 1784, Bulgaria

Sursa www.wizzair.com

 
     
 
 
 
     
 



 
 

Bagaje Wizzair link-uri utile | Informatii utile Bagaje Wizzair